Foreningen Svær Autisme

Forening for pårørende

Vi henvender os til pårørende til mennesker med en svær grad af autisme. De mennesker som pga. en autismediagnose aldrig får evnen for at tale egen sag. De mennesker der hele livet er afhængig af en pårørende eller fagperson. Dem der ikke har en stemme i den offentlige debat. Vores forening ønsker at tale disse menneskers sag, hele deres liv.

Du kan melde dig ind her:Foreningen Svær Autisme (foreninglet.dk) eller trykke på fanen ovenfor.

Medlemskab til reduceret pris

Erfaringsmæssigt ved vi at nogle pårørende i korte eller lange perioder kan have en væsentlig reduceret indtægt - ofte relateret til pårørendes arbejde som omsorgsperson (tabt arbejdsfortjeneste, ressource forløb, ingen lønindtægt, ingen sociale ydelser). Er du i en særlig udsat økonomisk situation, har du mulighed for at være medlem til reduceret pris. Vi baserer ordningen på tillid og der er ingen krav om dokumentation.

Definition af pårørende:

Pårørendemedlem er defineret som forældre og/eller værger samt dennes ægtefælle, søskende og bedsteforældre. Bestyrelsen kan i visse tilfælde give dispensation til ordinært medlemskab, hvis der er tale om en relation, der kan sidestilles med en forælder eller søskende.

Vision

Foreningens formål er at varetage interesserne for mennesker, der grundet deres autisme ikke kan tale egen sag. Foreningen ønsker at styrke livskvaliteten for denne del af autismespektret og deres pårørende blandt andet ved at:

• Skabe synlighed og anerkendelse
  • Skabe flere støttemuligheder
  • Arbejde for mere viden og forskning
  • Arbejde for større tilgængelighed i samfundet
  • Arbejde for at højne sikkerhed og sundhed
  • Arbejde for større faglighed og kvalitet i mødet med professionelle
  • Påvirke lovgivere og embedsværk, når det handler om tiltag og indsatser for denne del af autismespektret